Programació amb Scratch
Scratch (I)
Activitat 1
Activitat 1
1. Descarrega el programa a http://scratch.mit.edu
2. Instal·la el programa al teu ordinador
3. Mira exemples de programes: Fitxer – Obre – Exemples
4. Analitza l’entorn de treball d’Scratch
5. On es programa amb Scratch?
6. Posició i direcció dels objectes
Els objectes es situen a l’escenari segons coordenades X - Y i una direcció angular:
-240 X --------- 240 X -180 Y --------- 180 Y
0o --------------- 360o
Activitat 2 Obre un fitxer en blanc i copia el següent programa que t’ajudarà a entendre el concepte de direcció en Scratch:
Activitat 3: Dibuixa els següents objectes a l’escenari:
Copia, suprimeix i canvia el tamany dels objectes que has dibuixat
Activitat 4: Què són els vestits d’una animació?. Copia el següent programa i tracta d’explicar el comportament del gat.
Activitat 5: Copia el següent programa, executa’l i contesta a les següents preguntes:
- Quin és el comportament del gat quan selecciones els següents botons?:
- Què passa si suprimim la instrucció “espera 0.05 segons”?
Activitat 6: Fer que els objectes dibuixin a l’escenari. El programa següent fa que el gat dibuixi un pentàgon:
· D’on surten els 72o?
· Sabries fer un programa que dibuixés un hexàgon?
Exemples de programes: Polígons
Exemples de programes: Polígons
Activitat 7: El gat no toca mai la vora
Activitat 8: Fem que les imatges dialoguin
El següent programa et mostra com podem construir un diàleg
animat entre dos personatges, d’aquesta manera podem fer els nostre propis
dibuixos animats!. Analitza i prova el següent
codi:
Escenari:
Gat:
Cranc:
Ara es tracta que completis el diàleg entre el gat i el cranc
Activitat 9: Amb el que has aprés, fes un programa on un mínim de dos personatges expliquin una història, llegenda o un conte.
Activitat 9: Amb el que has aprés, fes un programa on un mínim de dos personatges expliquin una història, llegenda o un conte.
Activitat 10: Dibuixa una persona (de manera molt esquemàtica) i crea el programa per a que camini de punta a punta de l’escenari. Necessitaràs fer dos “vestits”, pots utilitzar un full de paper i un llapis i escanejar les imatges, o bé, pots dibuixar-ho amb un programa de disseny gràfic com ara Photoshop, GIMP, etc., o fins i tot, ho pots fer amb el programa Word.