Moviment i vestits
Quina diferència has notat?
Activitat 1
Esbrina com podem aconseguir que el gat no es giri cap vall quan toca una vora.
Ara bé, fins ara el moviment del gat és poc realista. Això es soluciona amb el canvi de vestit, que podem trobar al menú “aspecte”. El següent programa t’ajudarà a entendre aquest aspecte important a l’hora de programar animacions en moviment:
Variables
Per tal de practicar el treball amb variables anem a ensenyar a dividir a l’Scratch. Copia, executa i analitza el següent codi:
Activitat 1
Com ho faries per a que Scratch pogués dividir dos nombres qualsevol entre 1 i 1000?. Recorda que hauràs d’entrar dos valors amb el lliscador: numerador i denominador.
Activitat 2
Com ho faries per a que Scratch pogués multiplicar dos nombres qualsevol entre 1 i 1000?.
Llistes
Llistes
Ara anem a practicar el treball amb llistes demanant a l’Scratch que calculi els 100 primers múltiples d’un nombre. Copia, executa i analitza el següent codi:
Activitat 1
Dissenya un programa on l’Scratch digui les taules de multiplicar dels 10 primers nombres naturals: